Dersin Adı | Sürdürülebilir İşletmeler için Pazarlama |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 355 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıKonuşmacıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ekonomik ve ticari hedeflerin yanı sıra ekolojik çevreyi, tüketici ve toplum refahını dikkate alan iş modelleri geliştirebilmek için sürdürülebilirliğin pazarlama stratejisi ve uygulamalarındaki yerini ve önemini değerlendiren kapsamlı bir çerçeve sunmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, sürdürülebilirliğin ana ilkeleri, etkileri ve zorluklarını açıklar; pazarlama faaliyetlerinin çevreye ve topluma etkilerini değerlendirir; farklı paydaşların rollerini tartışır; ve sürdürülebilirlik ilkelerini etkin bir şekilde uygulayan pazarlama uygulamalarını ve iş modellerini inceler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sürdürülebilirlik Kavramı ve Tarihsel Gelişimi | The Sustainability Revolution (2009), A. R. Edwards (Chapter 1) |
2 | Pazarlama ve Toplum: İşletmelerin Toplumsal Sorunların Oluşumunda ve Çözümündeki Rolü | Sustainable Marketing (2011), D. Martin and J. Schouten, p. 1-39 Sustainable Enterprise: A Macromarketing Approach (2013), M. Peterson, p. 35, 69, 139 |
3 | Pazarlama ve Çevre: İşletmelerin Ekolojik Sorunların Oluşumunda ve Çözümündeki Rolü | Sustainable Marketing (2011), D. Martin and J. Schouten, p.40-70 Sustainable Enterprise: A Macromarketing Approach (2013), M. Peterson, p. 301, 339 |
4 | Sürdürülebilirlik: Zorluklar, Tehditler ve Fırsatlar | Cradle to Cradle (2002), M. Braungart and W. McDonough, p. 3-44 Strategy for Sustainability: A Business Manifesto (2009), A. Werbach (Chapters 1-2) |
5 | Sürdürülebilir İşletme: Sürdürülebilir Strateji İlkeleri | The Sustainability Revolution (2009), A. R. Edwards (Chapters 1-6) Cradle to Cradle (2002), M. Braungart and W. McDonough, p. 118-186 Strategy for Sustainability: A Business Manifesto (2009), A. Werbach (Introduction, Chapters 1-2) |
6 | Sürdürülebilirlik Hedeflerine Ulaşmada Farklı Paydaşların Rolü | Sustainable Marketing (2011), D. Martin and J. Schouten, p. 71-84; 119-135 Strategy for Sustainability: A Business Manifesto (2009), A. Werbach (Chapters 1-2) Sustainable Enterprise: A Macromarketing Approach (2013), M. Peterson, p. 101, 207, 235 |
7 | Sürdürülebilirlik İlkelerini Uygulayan İş Modellerine ve Pazarlama Uygulamalarına Örnekler | Sustainable Marketing (2011), D. Martin and J. Schouten, p. 138-154 Good Works (2012), P. Kotler, D. Hessekiel and N.R. Lee |
8 | Ara Sınav | Tarih teyit edilecek |
9 | Sürdürülebilirlik İlkelerini Uygulayan İş Modellerine ve Pazarlama Uygulamalarına Örnekler; Uygulama / Vaka Çalışması | Sustainable Marketing (2011), D. Martin and J. Schouten, p. 103-118, 155-168 Good Works (2012), P. Kotler, D. Hessekiel and N.R. Lee |
10 | Sürdürülebilirlik ve Pazarlama Stratejisi: Uygulama, Denetim ve Raporlama | Cradle to Cradle (2002), M. Braungart and W. McDonough, p. 45-92 |
11 | Sürdürülebilir Pazarlama ve Tüketim Alanındaki En Son Gelişmeler ve Gelecekle İlgili Beklentiler; Sosyal Girişimcilik | Sustainable Marketing (2011), D. Martin and J. Schouten, p. 119-135 The Sustainability Revolution (2009), A. R. Edwards (Chapter 7) Strategy for Sustainability: A Business Manifesto (2009), A. Werbach (Chapter 4, Conclusion) Sustainable Enterprise: A Macromarketing Approach (2013), M. Peterson, p. 373, 493 |
12 | Belgesel Film ve Tartışma | Belgesel ve tarih teyit edilecek |
13 | Final Sunumları | |
14 | Final Sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 40 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 32 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 168 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. | |||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. | |||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. | |||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. | |||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | |||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest